O historii Łomży – po angielsku

  1. Strona główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. O historii Łomży –...

Mapa łomżyńskich zabytków- doskonale znana wielu mieszkańcom miasta, może być wyzwaniem, jeśli trzeba się nią posłużyć po angielsku. Trudne, ale satysfakcjonujące zadanie poznania historii Łomży w obcym języku, zaproponował młodzieży Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6.

W grze miejskiej wzięły udział grupy ze Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 10 i Publicznego Gimnazjum nr 9 im. Rodziny Lutosławskich. Trasę prowadzącą do zabytków i miejsc ważnych dla Łomży, wyznaczały rozwiązania zagadek zadawanych młodzieży w języku Shakespeare’a.

Kto jest autorem wystawy opowiadającej  o historii bursztynu w  dorzeczu Narwi? Gdzie znajduje się tablica upamiętniająca łomżyńskie getto? Co łączy Domek Pastora i postać marszałka Józefa Piłsudskiego? To tylko część pytań, na które młodzież musiała znaleźć odpowiedź, by przejść do następnego kroku.

Gra miejska to coraz popularniejszy sposób nauki przez rozrywkę. Szkoła, proponując ją w języku angielskim, poszła o krok dalej-  młodzi ludzie ćwiczyli praktyczną znajomość języka i uczyli się opowiadać o Łomży turystom czy znajomym z zagranicy.

– „Ekonomik” realizuje międzynarodowy projekt  eTwinning pt. „United in Diversity” (Zjednoczeni w Różnorodności), którego celem jest przedstawienie rówieśnikom z siedmiu krajów europejskich swoich „małych Ojczyzn”- mówi Magdalena Karwowska, nauczycielka ZSEiO nr 6. – Gra sprawiła, że zdani na własne siły uczestnicy lepiej poznali Łomżę, a uczniowie dostali wiele inspiracji, jak opowiadać o swoim mieście innym Europejczykom.

Trasę prowadzącą przez dwanaście punktów, najszybciej pokonała drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 1. Rozwiązanie wszystkich zagadek i spacer po starej części Łomży, zajął uczniom zaledwie 84 minuty!